Thu, 04 Aug 2016 06:45:00 GMT
Anoto säkrar ytterliggare en order samt sluter ett nytt licensavtal i Japan

Lund den 4 augusti 2016 - Anoto har tecknat ytterliggare ett avtal med det japanska försäkringsbolaget. Avtalet avser 4000 pennor samt 6000 dockningsstationer. Det totala ordervärdet uppgår till ca 1,5 miljoner USD

Anoto har också slutit ett licensierings- och kostnadsdelningsavtal för den befintliga LP2 PRO pennan enligt den tidigare ordern avseende underhåll och service. Detta avtal har ett värde om ca 2 miljoner USD.

"Vi är verkligen stolta över att tilldelats ytterligare ett avtal för pennor och dockningsstationer och att vi övervunnit svårigheterna i produktionen med efterföljande förseningar. Jag vill tacka vår japanska partner som stod upp för oss och arbetade tillsammans med oss för att säkerställa framgång", säger Joonhee Won, VD Anoto.

Denna information är sådan information som Anoto Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 4 augustii 2016 kl. 08.45 CET.